Dit is inderdaad de noodsteiger op de kop van de Knardijk. Winter 1954. Die noodsteiger zou eind 1953 al gebouwd worden. Maar het bleef er bij. Er lag januari 1954 al ijs in het IJsselmeer toen men dan eindelijk een sleepboot met wat balken en een soort hei- installatie naar de Knardijk stuurde. Een week later kon er al geen schip meer varen. Dat ijs heeft 6 weken geduurd. Maart 1954 is de provisorische steiger beschadigd geraakt door kruiend ijs. Later is er een betere steiger gebouwd, en heeft de Lely haar middagdienst vanaf deze steiger gevaren. De bus van H'wijk stopte bij die steiger. Vaak waren er alleen een paar kranten mee te nemen op die middagdienst. Bob Flobbe.
Reacties
Bob Flobbe 2 maanden geleden
Dit is inderdaad de noodsteiger op de kop van de Knardijk. Winter 1954.
Die noodsteiger zou eind 1953 al gebouwd worden. Maar het bleef er bij.
Er lag januari 1954 al ijs in het IJsselmeer toen men dan eindelijk een sleepboot met wat balken en een soort hei- installatie naar de Knardijk stuurde. Een week later kon er al geen schip meer varen.
Dat ijs heeft 6 weken geduurd.
Maart 1954 is de provisorische steiger beschadigd geraakt door kruiend ijs. Later is er een betere steiger gebouwd, en heeft de Lely haar middagdienst vanaf deze steiger gevaren. De bus van H'wijk stopte bij die steiger. Vaak waren er alleen een paar kranten mee te nemen op die middagdienst.
Bob Flobbe.